.Kopiowanie tekstów oraz prywatnych fotografii autora tylko za jego zgodą!

niedziela, 24 lipca 2011

Tarcza

Postanowiłem napisac tego posta w trakcie prac nad budową okrągłej tarczy dla Mikołaja.
Mając już przygotowane deski przyszła kolej na wykonanie klejonki (blatu) z ktorej w kolejnym etapie powstanie płyta tarczy.Do tej pory uzywałem prymitywnej drewnianej "prasy" i klinów.

Heh,,,pod moją nieuwagę budowlańcy którzy pracowali przy ociepleniu domu rozebrali ją i uzyli na jakims etapie robót:(
Trzeba było szybko cos zmontować.
Pozbierałem odpady z mojego warsztatu i za pomocą wkrętów zbudowałęm zamiennik prasy.
Mimo zastosowania naprawdę szmelcowatych resztek -prasa zadziałała jak trzeba i powstała klejonka z której następnie wykonam tarczę.
.......
Dość długo zastanawiałem się jak "starożytni" budowali swoje tarcze,tzn czym i w jaki sposób łączyli deski.
Moje pierwsze kroki kierowałem ku łączeniom za pomocą kołków ( co też było prawidłowe) ,następnie badając tarcze skandynawskie pochyliłem się na łączeniach za pomocą kleju i klinów.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz