.Kopiowanie tekstów oraz prywatnych fotografii autora tylko za jego zgodą!

poniedziałek, 5 marca 2012

Wczesnośredniowieczne Opole-ogólnie.

W zeszła sobotę wpadłem do Muzeum Śląska Opolskiego zwabiony wystawą : "Skarby Wieków Średnich"
.Wystawę obejrzałem,obfotografowałem,opublikowałem:

 https://picasaweb.google.com/101330638988817249263/SkarbyWiekowSrednichOpole

Ale nie o tym miało być.Bardziej niż świecidełka interesowały mnie buty,fragmenty tkanin oraz narzędzia i przedmioty codziennego użytku pochodzące z wczesnośredniowiecznego Opola.
Moja ciekawość została zaspokojona częściowo....co oni tam muszą mieć schowane w magazynie:)
Po kolei.
Szukałem sanek.
Dość szybki znalazłem sanki które mnie interesowały.Wielkość zabytku oscylowała gdzieś między 50cm/40cm.Obok leżała podobnej wielkości płoza ,a za nimi druga o długości około 70-90cm.


 Idąc dalej uśmiechały się do mnie kościane łyżwy i żelazny rak.


 Na drugie śniadanie łyknąłem krzesiwa,"scyzoryk",brzytwę oraz osełki:)


Na deser zostawiłem buty,kopyta oraz jedwabne i wełniane tkaniny.




Tyle tytułem wstępu.Szczegóły będę zamieszczał w kolejnych wpisach .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz