.Kopiowanie tekstów oraz prywatnych fotografii autora tylko za jego zgodą!

wtorek, 25 lutego 2014

Projekt Redar cz.1

Powoli projekt się krystalizuje.  
Pierwotna wersja przewidywała rekonstrukcję łodzi ze Szczecina,później tylko bazowałem na szczecińskiej jednostce.Stanęło na tym że celem projektu będzie odtworzenie technologii ,a sama łódź zamknie się w 6 metrach długości.Mówią że tylko krowa nie zmienia poglądów.
Zacznijmy od początku.
1- warsztaty wioślarskie w Wolinie
2- przebudowa jednej lub dwóch łodzi jednopiennych (dodanie klepek poszycia)
3- budowa modelu łodzi klepkowej w skali 1:10 z zachowaniem technologi produkcji.
4- budowa łodzi typu punt
5- budowa łodzi klepkowej o długości do 5 m.

Pierwsze 4 punkty do zrealizowania w tym roku.

Aby brać udział w projektach       https://www.facebook.com/uznamers       jest mi potrzebna łódź która spełnia wymogi   Urzędu Morskiego czyli nie wymaga się rejestracji jednostek pływających o charakterze sportowo-rekreacyjnym o długości całkowitej do 5 m
takich jak rowery wodne, kajaki, deski z żaglem, skutery, pontony pneumatyczne bez napędu i inne podobne jednostki pływające uprawiające żeglugę w porze dziennej na polskich obszarach morskich w odległości do 2 mil morskich od linii brzegu morskiego.

Ciekawa strona z masą fotografii.

http://www.sewboat.narod.ru/ruindex.htm

Wybrałem dwie fotki które prezentuję poniżej.



Poszycie łodzi na fotografiach jest wiązane korzeniami sosny ,ja pozostanę przy kołkowaniu.
cdn..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz