Powoli projekt się krystalizuje.
Pierwotna wersja przewidywała rekonstrukcję łodzi ze Szczecina,później tylko bazowałem na szczecińskiej jednostce.Stanęło na tym że celem projektu będzie odtworzenie technologii ,a sama łódź zamknie się w 6 metrach długości.Mówią że tylko krowa nie zmienia poglądów.
Zacznijmy od początku.
1- warsztaty wioślarskie w Wolinie
2- przebudowa jednej lub dwóch łodzi jednopiennych (dodanie klepek poszycia)
3- budowa modelu łodzi klepkowej w skali 1:10 z zachowaniem technologi produkcji.
4- budowa łodzi typu punt
5- budowa łodzi klepkowej o długości do 5 m.
Pierwsze 4 punkty do zrealizowania w tym roku.
Aby brać udział w projektach https://www.facebook.com/uznamers jest mi potrzebna łódź która spełnia wymogi Urzędu Morskiego czyli nie wymaga się rejestracji jednostek pływających o charakterze sportowo-rekreacyjnym o długości całkowitej do 5 m
takich jak rowery wodne, kajaki, deski z żaglem, skutery, pontony pneumatyczne bez napędu i inne podobne jednostki pływające uprawiające żeglugę w porze dziennej na polskich obszarach morskich w odległości do 2 mil morskich od linii brzegu morskiego.
Ciekawa strona z masą fotografii.
http://www.sewboat.narod.ru/ruindex.htm
Wybrałem dwie fotki które prezentuję poniżej.
Poszycie łodzi na fotografiach jest wiązane korzeniami sosny ,ja pozostanę przy kołkowaniu.
cdn..
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz