.Kopiowanie tekstów oraz prywatnych fotografii autora tylko za jego zgodą!

poniedziałek, 25 listopada 2013

Połabie-wyposażenie osobiste.

Kompletowanie podstawowego wyposażenia rozpocząłem od noża,pochewki do niego,osełki,krzesiwa oraz grzywny.
Wyposażenie wybierałem pod kątem przydatności ( pomijając grzywnę) w działaniach Wayfarers.
Nóż prosty roboczy oprawiony w kościaną rękojeść tak jak egzemplarz widoczny na zdjęciu z wystawy w Berlinie.



Pochewkę do niego wybrałem z tej samej wystawy :


Analogiczne do niej pochewki znajdowano na  cmentarzysku w Cewlinie koło Koszalina .Wdłg. Władysława Łosińskiego tego typu okucia pochodzą zwłaszcza z obszaru Meklemburgii.



Osełka jak to osełka,wybrałem wzór prosty,typowy dla większości znalezisk.
Na zdjęciu osełki z wystawy w Berlinie.


Krzesiwo jako kolejny obowiązkowy element wyposażenia analogiczne do tego na zdjęciu z Ralswiek.


Ostatnia rzecz to grzywna.Wzorowałem się na zabytku z muzeum w Bergen na Rugii.


Oprócz krzesiwa rekonstrukcje wykonałem sam przy pomocy prostych narzędzi,ręcznie bez użycia prądu.


Zdjęcia oryginałów udostępnił Czcibor.    http://www.lucivo.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz